Publicerad:

Senast ändrad:

Konstutställningar

Runtom i Munkedals kommun pågår konstutställningar under hela året. Här tipsar vi om de som är aktuella just nu!

Hedekas bibliotek

"I vår lada" - Else Sternberg

Digital bild, från 2017

Pågår: 29 september - 6 november


Om konstnären
Else Sternberg bor utanför Hedekas och har gått flera konstutbildningar 1994-2000, bland annat tre år på Gerlesborgsskolan. Hon är även medlem i Konstnärernas kollektivverkstad i Bohuslän (KKV).


De senaste tio åren har Else Sternberg enbart arbetat digitalt. Hon fotograferar för att ha ett material att utgå ifrån och jobbar sedan vidare i Photoshop. Den färdiga bilden bygger inte på en historia. Jag påbörjar mitt arbete med en mycket öppen idé om vad som eventuellt ska ingå och fortsätter tills jag har en bild som uttrycker en känsla som jag berörs av eller finner intressant och en komposition som jag tycker att fungerar.


Bilderna är monterade på limträskivor som är grunderade. Pappret är arkivbeständigt och limmet trälim för inomhusbruk som inte missfärgar pappret.

Kommunhuset Forum i Munkedal

Eva Wandenor

Akryl och akvarell

6-26 oktober

Eva Wandenors webbsida

Mary Stomberg

Akryl

27 oktober – 16 november

Skree-gruppen

Akvarell

17 november – 8 december

StoneZone i Hällevadsholm

Reflections - en del av Göteborgs konstbiennal för samtidskonst

StoneZone Ideell Förening presenterar en spännande utställning med konstverk från inbjudna gästkonstnärer och egna konstnärsmedlemmar. Tillsammans skapar 13

professionella, och internationellt erkända konstnärer den här utställningen som profilerar sig som en ”reflektion”. En reflektion på dagens sekulariserade samhälle, där själva

utställningsplatsen som ligger en bra bit utanför storstaden på landsbygden, redan är ett ställningstagande i sig.


Gibca:s aktuella och övergripande tema ”sekularitet” speglas både i de enskilda konstnärernas verk och i utställningen som helhet. De mångkulturella uppfattningar som uppstått eller utvecklats i alla olika länder som är representerade i

utställningen, står som garant för ett brett och färgrikt samspel.

Workshop

"SVEMIR Art Mek Lab" under hela utställningen.

Konsert med Anders Hagberg

Lördagen den 14 oktober kl. 19.00.

Öppettider utställningen

Alla dagar kl. 12.00 - 18.00

StoneZones webbsida

I landskapet i Munkedals kommun

Landet mitt emellan

Landart

Kommunövergripande konstprojekt i samarbete mellan Munkedal, Färgelanda och Dals Eds kommuner som kan skådas under 2017.

www.landetmittemellan.se



Tipsa webbredaktionen