Publicerad:
Senast ändrad:
Så gör du en felanmälan till kommunen
Har du hittat ett potthål i vägen, en trasig lekställning eller kanske en gatlykta som inte fungerar? Då kan du enkelt felanmäla det, tillsammans med många andra saker, i kommunens app eller på vår hemsida.
Det är många saker som kan gå sönder eller som kan behöva åtgärdas i vår kommun. Ibland kanske du hittar felet innan vi har upptäckt det. Då kan du anmäla felet eller bristen i vår e-tjänst i webbläsaren eller i vår app för smartmobiler. Din felanmälan hamnar då direkt i kommunens ärendehanteringssystem och hos rätt avdelning som sedan hanterar ärendet.
Vilka fel kan du anmäla?
Du kan felanmäla fel och brister inom följande kommunala områden:
- Gator, vägar
- Gatubelysning
- Parkering
- Badplatser
- Lekplatser
- Grönytor
- Kommunens fastigheter
- Vatten och avlopp
Så gör du
Oavsett om du använder e-tjänsten i webbläsaren eller på appen i din telefon så kan du enkelt välja kategori, ladda upp en bild, beskriva kortfattat vad som är fel, markera platsen på en karta och sedan skicka in. Vill du kan du även fylla i dina kontaktuppgifter så får du en återkoppling via mejl eller sms när felet åtgärdats.
Appen Felanmälan - Munkedals kommun hittar du där appar finns. Glöm inte att slå på telefonens platstjänster, så att det blir enklare att ange platsen för ditt ärende.
- Ladda ned appen från App Store
- Ladda ned appen från Google Play
Vill du hellre felanmäla via din webbläsare så hittar du e-tjänsten här:
Vill du ha hjälp med din anmälan?
Under kontorstid kan du också kontakta Medborgarcentrum om du behöver hjälp att felanmäla eller om du själv inte har möjlighet att anmäla fel via e-tjänsten eller appen.
Medborgarcentrum
Telefon: 0524-180 00
E-post: mc@munkedal.se
Tipsa webbredaktionen