Munkedals kommunvapen

Meny

Sidan är skriven på lättläst svenska

Lättläst - Näringsliv och arbete

Bild på två händer från olika människor, där ena sitter med en penna vid ett papper.

Arbete och företagande

Munkedals kommun ligger

i mitten av Bohuslän,

mellan Oslo och Göteborg.

 

Det är en bra plats för företag.

Väg E6 gör att det är lätt

att ta sig till företaget.

Både för kunder och leverantörer.

 

Det största företaget i Munkedals kommun

är pappersbruket Arctic Paper Munkedal AB.

Där arbetar cirka 300 personer.

 

Ett annat större företag är New Wave Mode AB.

De säljer kläder med tryck och finns i Dingle.

Där arbetar cirka 100 personer.

 

I organisationen Munkedals kommun

arbetar cirka 900 personer.

De flesta inom vård och omsorg.

 

I Munkedals kommun finns

totalt cirka 1300 företag.

Dessa företag är oftast småföretag.

Företagen finns inom

de flesta olika branscher.

 

Cirka 200 personer arbetar med

att bruka jorden.

 

De flesta som bor i Munkedals kommun

arbetar inom vården, i affärer,

kör olika varor eller har ett eget byggföretag.

Starta eller utöka företag

Har du frågor

eller funderar du på att starta

eller utöka ditt företag

i Munkedals kommun?

Kontakta näringslivsutvecklaren,

se kontaktruta.

Senast ändrad: 2019-01-02

Sidansvarig: Lotta Karlsson

Clas Hedlund

Näringslivsutvecklare

 

clas.hedlund@munkedal.se

0524-183 64

 

 

MUNKEDALS KOMMUN

Munkedals kommun

455 80 Munkedal

 

Besöksadress:

Centrumtorget 5, Munkedal

 

Hitta hit


Organisationsnummer:
21 20 00-13 30

 

 

KONTAKTA KOMMUNEN

Telefon: 0524-180 00

E-post: kommun@munkedal.se

 

Ordinarie öppettider:

Måndag - torsdag: kl. 08:00-16:30

Fredag: kl. 08:00-16:00


Se avvikande öppettider

 

Felanmäl bristande tillgänglighet:

webbredaktion@munkedal.se

MUNKEDALS KOMMUN

Munkedals kommun

455 80 Munkedal

 

Besöksadress:

Centrumtorget 5, Munkedal

 

Hitta hit


Organisationsnummer:
21 20 00-13 30

KONTAKTA KOMMUNEN

Telefon: 0524-180 00

E-post: kommun@munkedal.se

 

Ordinarie öppettider:

Måndag - torsdag: kl. 08:00-16:30

Fredag: kl. 08:00-16:00

 

Se avvikande öppettider


Felanmäl bristande tillgänglighet:

webbredaktion@munkedal.se

SOCIALA MEDIER

Tre sociala mediers ikoner. Facebook med ett litet f på en mörkblå cirkel. Instagram med en stiliserad kamera i vita linjer på en mångfärgad cirkel. Twitter med en vit flygande fågel på en ljusblå cirkel.