Munkedals kommunvapen

Meny

Sidan är skriven på lättläst svenska

Lättläst - Utbildning och barnomsorg

Foto på tre barn som leker vid en gungställning

I Munkedals kommun finns det

förskola och familjedaghem,

grundskola årskurs 0-9,

gymnasium och utbildning för vuxna.

Förskola och familjedaghem

För barn 1-6 år om föräldrar arbetar

eller går i skolan.

En sån plats kostar pengar.

 

Förskola 15 timmar i veckan

finns också för barn mellan 3 och 5 år

när föräldrar är hemma

och det är gratis.

Grundskola årskurs 0-9

Skola för barn, 6-16 år.

I skolan lär sig barnen bland annat

att skriva och räkna.

Gymnasium

Skola för ungdomar, 16-19 år.

Vuxenutbildning

Skola för vuxna, 19 år och äldre.

 

Här kan du lära dig olika ämnen som:

svenska, engelska, historia, matematik,

samhällskunskap, naturvetenskap,

etik, biologi, fysik, kemi, litteratur,

psykiatri, religionskunskap, retorik

och specialpedagogik

samt olika dataprogram.

 

Du kan läsa på SFI, Svenska för invandrare.

Du kan också läsa svenska som andraspråk.

 

Här kan du se vilka yrkesutbildningar som är aktuella.

Var finns förskolorna och skolorna?

I Munkedal finns det familjedaghem,

förskola, grundskola för årskurs F till 9.

 

Det finns också särskola, SFI,

gymnasium och skola för vuxna.

 

I Munkedal finns det stöd till elever,

en familjecentral och öppen förskola.

 

På Stale finns det en förskola

och grundskola för årskurs F till 6.


I Dingle finns det förskola

och grundskola för årskurs 4 till 6.

 

I Hällevadsholm finns det förskola

och grundskola för årskurs F till 3.

 

I Hedekas finns det förskola

och grundskola för årskurs 0 till 6.

 

I Dingle och Håby finns det gymnasieskolor.

Senast ändrad: 2019-01-02

Munkedals kommun

Kontaktuppgifter

 

kommun@munkedal.se

0524-180 00

 

Besöksadress

Kommunhuset Forum

Centrumtorget 5

455 30 Munkedal

 

Postadress

Munkedals kommun

455 80 Munkedal

 

 

MUNKEDALS KOMMUN

Munkedals kommun

455 80 Munkedal

 

Besöksadress:

Centrumtorget 5, Munkedal

 

Hitta hit


Organisationsnummer:
21 20 00-13 30

 

 

KONTAKTA KOMMUNEN

Telefon: 0524-180 00

E-post: kommun@munkedal.se

 

Ordinarie öppettider:

Måndag - torsdag: kl. 08:00-16:30

Fredag: kl. 08:00-16:00


Se avvikande öppettider

 

Felanmäl bristande tillgänglighet:

webbredaktion@munkedal.se

MUNKEDALS KOMMUN

Munkedals kommun

455 80 Munkedal

 

Besöksadress:

Centrumtorget 5, Munkedal

 

Hitta hit


Organisationsnummer:
21 20 00-13 30

KONTAKTA KOMMUNEN

Telefon: 0524-180 00

E-post: kommun@munkedal.se

 

Ordinarie öppettider:

Måndag - torsdag: kl. 08:00-16:30

Fredag: kl. 08:00-16:00

 

Se avvikande öppettider


Felanmäl bristande tillgänglighet:

webbredaktion@munkedal.se

SOCIALA MEDIER

Tre sociala mediers ikoner. Facebook med ett litet f på en mörkblå cirkel. Instagram med en stiliserad kamera i vita linjer på en mångfärgad cirkel. Twitter med en vit flygande fågel på en ljusblå cirkel.