Sidan är skriven på lättläst svenska
Lättläst - Bygga, bo och miljö
På boverket.se hittar du
information på lättläst svenska
om hur det är att bo i Sverige.
Vill du hyra en lägenhet?
Här hittar du hyresvärdar
som har lägenheter i området:
Hyresvärdar i Munkedals kommun.
Vill du köpa ett hus eller en bostadsrätt?
På Hemnet.se hittar du hus
i området som är till salu.
(Välj "län: Västra Götaland",
"kommun: Munkedals kommun".)
Ska du bygga hus?
Om du ska bygga ett nytt hus
behöver du söka om bygglov.
Du kan även behöva söka bygglov
om du ska ändra eller riva ett hus.
Boverket.se har sidor
på lättläst svenska
med information
om vad du ska tänka på
om du vill bygga.
Lediga hustomter i Munkedals kommun
Du kan även kontakta
kommunens bygglovshandläggare,
se kontaktruta.
Eller läsa mer
under sidorna Bygga och Bo
Miljö och hälsa
Miljöenheten i mellersta Bohuslän
ansvarar för frågor
som berör miljö, hälsa, mat
och sjukdomar som smittar.

