Munkedals kommunvapen

Sidan är skriven på lättläst svenska

Lättläst - Bygga, bo och miljö

Bild på en husvägg som är lilagrå, med fönster

boverket.se hittar du information på lättläst svenska om hur det är att bo i Sverige.

Vill du hyra en lägenhet?

Här hittar du hyresvärdar som har lägenheter i området: Hyresvärdar i Munkedals kommun.

Vill du köpa ett hus eller en bostadsrätt?

Hemnet.se hittar du hus i området som är till salu. (Välj "län: Västra Götaland", "kommun: Munkedals kommun".)

Ska du bygga hus?

Om du ska bygga ett nytt hus behöver du söka om bygglov. Du kan även behöva söka bygglov om du ska ändra eller riva ett hus.

 

Boverket.se har sidor på lättläst svenska med information om vad du ska tänka på om du vill bygga.

 

Lediga hustomter i Munkedals kommun

 

Du kan även kontakta kommunens bygglovshandläggare, se kontaktruta.

 

Eller läsa mer under sidorna Bygga och Bo

Miljö och hälsa

Miljöenheten i mellersta Bohuslän ansvarar för frågor som berör miljö, hälsa, mat och sjukdomar som smittar.

Per-Åke Willhed

Bygglovshandläggare

 

per-ake.willhed@munkedal.se

0524-181 05

 

 

Marianne Meijer

Bygglovshandläggare

 

marianne.meijer@munkedal.se

0524-181 24