Sidan är skriven på lättläst svenska
I Munkedals kommun finns det
förskola och familjedaghem,
grundskola årskurs 0-9,
gymnasium och utbildning för vuxna.
För barn 1-6 år om föräldrar arbetar
eller går i skolan.
En sån plats kostar pengar.
Förskola 15 timmar i veckan
finns också för barn mellan 3 och 5 år
när föräldrar är hemma
och det är gratis.
Skola för barn, 6-16 år.
I skolan lär sig barnen bland annat
att skriva och räkna.
Skola för ungdomar, 16-19 år.
Skola för vuxna, 19 år och äldre.
Här kan du lära dig olika ämnen som:
svenska, engelska, historia, matematik,
samhällskunskap, naturvetenskap,
etik, biologi, fysik, kemi, litteratur,
psykiatri, religionskunskap, retorik
och specialpedagogik
samt olika dataprogram.
Du kan läsa på SFI, Svenska för invandrare.
Du kan också läsa svenska som andraspråk.
Här kan du se vilka yrkesutbildningar som är aktuella.
I Munkedal finns det familjedaghem,
förskola, grundskola för årskurs F till 9.
Det finns också särskola, SFI,
gymnasium och skola för vuxna.
I Munkedal finns det stöd till elever,
en familjecentral och öppen förskola.
På Stale finns det en förskola
och grundskola för årskurs F till 6.
I Dingle finns det förskola
och grundskola för årskurs 4 till 6.
I Hällevadsholm finns det förskola
och grundskola för årskurs F till 3.
I Hedekas finns det förskola
och grundskola för årskurs 0 till 6.
I Dingle och Håby finns det gymnasieskolor.
Munkedals kommun
Kontaktuppgifter
Besöksadress
Kommunhuset Forum
Centrumtorget 5
455 30 Munkedal
Postadress
Munkedals kommun
455 80 Munkedal