Tillfällig vistelse
Planerar du att besöka Munkedals kommun och har behov av hemtjänst, trygghetslarm och/eller kommunal primärvård?
Hemtjänst och trygghetslarm
Planerar du att besöka Munkedals kommun och har behov av hemtjänst och/eller trygghetslarm så kontaktar du din biståndshandläggare i din hemkommun. Din biståndshandläggare kontaktar sedan Munkedals kommun för vidare planering. Munkedals kommun behöver ha in ansökan minst 3 veckor innan din vistelse, och innan dess ska din kommun hinna gå igenom ditt ärendet, så ta kontakt i god tid.
Hemsjukvård
Om du vistas på annan ort och behöver hemsjukvård så tar du kontakt med hemsjukvården i din hemkommun som förmedlar förfrågan till Kommunal primärvård i Munkedal.
Kontaktuppgifter till samordningssjuksköterska i Munkedals kommunala primärvård ligger här nedan i relaterad information.
Hjälpmedel
Personer skrivna i annan kommun som tillfälligt ansöker om hemtjänst och/eller hemsjukvård ansvarar själva för att ta med sig hjälpmedel till vistelseorten.
Har du frågor kring hjälpmedel så tar du i första hand kontakt med arbetsterapeut på din vårdcentral alternativt din kommun.
Till beslutsfattare i hemkommunen
Det är viktigt att beslutsfattare i hemkommunen tänker på att gällande beslut i hemkommunen kanske inte är direkt överförbart till de förhållanden som råder i din bostad i Munkedals kommun.
Det kan även finnas anledning att fråga efter hur den sociala situationen ser ut under sommarvistelsen. Den enskilde kanske lever i en familjegemenskap, är då serviceinsatserna på rätt nivå? Bostadens utformning? Det är bra om detta är färdigutrett innan uppdrag skickas.
Kontaktuppgifter och ansökningsblankett ligger här nedan i relaterad information.
Viktigt att tänka på vid beställning SoL
- Blanketten ska inkomma till Munkedals kommun senast tre veckor före ankomstdatum.
- Aktuell utredning och beställning ska skickas med
- Det är viktigt att specifikation av insatserna medföljer som underlag för att insatserna ska kunna verkställas.
- Vid beställning där hälso- och sjukvårdsuppgifter bedömts som egenvård ska egenvårdsintyg bifogas i beställningen.
OBS! Vid ej komplett ifyllt beställningsunderlag eller där bilagor saknas kan inte beställningen verkställas, underlaget kommer återsändas till bosättningskommunen för komplettering.
KOMMUNAL PRIMÄRVÅRD
Biståndshandläggare
Kontaktuppgifter
Biståndshandläggare postort Munkedal
Magdalena Wilhelmsson
Nås säkrast på telefontid vardagar: Kl. 08:30-09:30
Biståndshandläggare postort Hedekas samt socialpsykiatri
Sajra Kiserud
Nås säkrast på telefontid vardagar: Kl. 08:30-09:30
Biståndshandläggare postort Dingle, Hällevadsholm samt vårdplaneringar
Johanna Grimhed
Nås säkrast på telefontid vardagar: Kl. 08:30-09:30
Biståndshandläggare LSS
Elise Andersson
Nås säkrast på telefontid vardagar: Kl. 08:30-09:30
E-tjänst/medborgarportal
Ansökan, begäran, orosanmälan, samt dokument och meddelanden (Kräver Bank ID eller Freja eID)
Postadress
Omsorgskontoret
455 80 Munkedal
Fax 0524-183 54
Besöksadress
Centrumtorget 5
455 30 Munkedal
Senast uppdaterad:
Sidansvarig: Marie Koivisto